sestdiena, 2018. gada 6. janvāris

Vecie topi zaudē monopolu (mūzikas feļetons 6.1.18.)

Izskatās, un tā tam loģiski agri vai vēl bija jānotiek, kādreiz izslavētie Lielbritānijas top40 un ASV/ Billboard top200 - vairs nav līderos mūzikas publicistikas rangu sarakstu veikšanā. Attīstoties jaunām IT tehnoloģijām, varu šajā lauciņā pārņem Spotify, Itunes, youtubes un vēl dažu citu servisu dziesmu un albumu apkopojums. Kas datus pa visu pasauli apkopo vairs ne reizi nedēļā, bet gan pa dienām un pat pa stundām.



Kur tad tagad lūkosies mūzikas producenti, menedžeri, koncertu organizatori, mūzikas publicisti - ja ne jauno topu virzienā!? Tā teikt, "aiziet jūriņā tā kunga plosts" vai "senais gods aiziet vēsturē". Jeb - vienkāršāk: nekas nav mūžīgs.

Jaunie topi, kas nupatās sak ieņemt mūzikas uzskaites aramlauku - tagad (dažus gadus vai varbūt 2-3 gadu desmitus) komandēs parādi.

Arī Latvija gudro savu top100. Lai gan... te viss sanāk kā pie latviešiem. Gribēja kā labāk, sanāca kā vienmēr. Nekur aizvien tīklā nav redzams (pasakiet saiti-  ja kļūdos) tas nedēļas 100nieks, bet vienā radiostacijā tas raidījums... kas it kā veltīts šim pasākumam, ir tāds pliekans un neizzinošs. Vien ar dažiem teikumiem aizpildīta tā ētera stunda, kur 100nieks netiek nospēlets un pa netiek pasacīts. Tikai raidījuma vadītajs vie nozirgojas...

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru